AKTIVNOSTI

Dan svjesnog jedenja

(NAPOMENA: početak radionice – 28.11. u 18 sati)

dan svj jedenje drugi datum

Pokušajte se sjetiti što ste jeli za svoj zadnji obrok? Možete li opisati okus, teksturu hrane? Znate li koju hranu volite, koliko vam je dovoljno? Uživate li u otkrivanju hrane ili ste upali u automatsko jedenje? Znate li da zaslužujete uživati u hrani i da hrana nije kazna?

Svi imamo nekakav odnos prema hrani i nerijetko prema njoj usmjeravamo mnogo emocija. Osmislili smo za vas Dan svjesnog jedenja kako bismo vam ponudili priliku da osvijestite vlastiti odnos prema jedenju i vidjeli što to znači unijeti mindfulness u jedenje.

Često kada jedemo imamo uključenu televiziju pred sobom ili mobitel u ruci. To su distrakcije koja nas ometaju u uživanju okusa hrane u ustima. Upravo ovo “nedužno ponašanje”, koje nazivamo nesvjesno jedenje povezano je s prejedanjem, stresom i povećanom anksioznosti.

Potpuna suprotnost navedenom je Mindfulness koji njeguje pozornost i svijest o mislima, osjećajima, tijelu i svim osjetilima bez prosuđivanja. Potiče znatiželju i njeguje suosjećanje, čime se stvara temelj za svjesno jedenje. Praksa svjesne konzumacije jela može nam donijeti svjesnost o našim reakcijama, mislima osjećajima, motivaciji i uvid u izvor zdravlja i zadovoljstva.

Svjesna konzumacija hrane pomaže vam da se povežete sa samim iskustvom jedenja. Osvještavanje svojih osjetila je početak novog odnosa s hranom i sa samim sobom. Kroz hranu otkrivate jedan divan unutarnji svijet vaših osjetila. Kada se zaustavimo i probudimo znatiželju u našem umu, fokusirani smo na zalogaj u našim ustima, postajemo svjesni rapsodije okusa i kako ona utječe na naše tijelo.

Prilikom svjesnog jedenja ljudi često primijete da su se okusi hrane promijenili. Doživljavaju okuse na novi, drugačiji način. Postaju svjesni da se kvaliteta nalazi u načinu jedenja, a ne nužno u odabiru namirnica.

U mindfulnessu se promjena u mnogim radnjama događa iz svjesnosti. Tako je i kod jedenja – svjesnost je važnija od namirnica jer samo svjesnim jedenjem možemo znati što nam i koliko nam nečega treba.

Svjesnost u jedenju može biti onaj tajni začin svakom obroku. Jer jedenje je vrlo važna radnja i iskustvo za svakog čovjeka. Ono predstavlja emocionalnu i vezu zasnovanu na fizičkim osjetima (glad, sitost, okus,…). Stoga je važno prepoznati takvu radnju kako bi se održala ravnoteža između tih veza.

KOME JE RADIONICA NAMIJENJENA?

Radionica je namijenjena svima onima koji žele promijeniti način na koji razmišljaju o hrani, pristupiti hrani na drugačiji način, osvijestiti svoje emocije vezane za jedenje i naučiti više o svjesnom jedenju.

ŠTO ĆU DOBITI RADIONICOM?

  • njega ne samo tijela, već i srca
  • svijest o našem odnosu prema odabiru, pripremi i samom jedenju
  • tijekom radionice radimo vježbe osvještavanja misli, osjećaja i fizičkih senzacija vezanih za hranu
  • osnažujete se prema intuitivnom hranjenju

ŠTO JE U RADIONICU UKLJUČENO?

Dočekat će vas pripremljeni zalogaji, obrok, užina ovisno o tome koja je tema.

To može biti juha povrtna, energetske kuglice, čokolada, granola, humus, povrće, kruh, kolači svaki put  nešto novo.

Dobit ćete brošuru o svjesnom jedenju.

CIJENA RADIONICE?

Cijena radionice u trajanju od 1 h je 130 kn.

KAKO SE PRIJAVITI? 

Prijavite se na mail: info@mindfulness-hrvatska.hr

Maksimalan broj sudionika na radionici je 10.

GDJE? 

Adresa održavanja radionice je  Svetoivanska 25. 

KADA? 

radionica se održava u srijedu 28.11.2018. u 18 sati.

VODITELJICA?

Dubravka Fazlić dipl.oec, NLP Master Trener, terapeutski savjetnik, Wingwave coach, nutrition coach.

Posebnu strast gaji prema prakticiranju mindfulnessa i kako ga uklopiti u svakodnevni život. Uživa u radu s pojedincima i grupama, vodi radionice i edukacije.

Odmara se kada kuha i stvara ukusne zalogaje. Dubravka u sklopu vlastite proizvodnje stvara slasne domaće kolače i uvijek iznova osmišljava nove recepte njegujući znatiželju, otvorenost i uživanje u hrani. I sama je tijekom godina promijenila svoj odnos prema hrani unoseći ravnotežu uživanja u okusima, osvještavanja signala u svom tijelu bez restrikcija i strogog odnosa prema sebi.


Program mindfulnessa i yoge: Drago mi je upoznati Se!

 

drago mi je upoznati se.jpg

  (NAPOMENA: Početak programa je 13.11.2018.)

ŠTO?
Naziv programa: Drago mi je upoznati Se!

Želite upoznati sebe i naučiti se slušati?
Želite doznati što je to nešto zvano mindfulness i zašto se uopće tako zove?

Udruga Mindfulness Hrvatska donosi vam jedinstveni program ”Drago mi je upoznati Se!” u trajanju od 5 tjedana koji kombinira učenje i prakticiranje mindfulnessa (usredotočene svjesnosti) i praksu joge. Mindfulness kao riječ sve se više upotrebljava u svijetu, a i u Hrvatskoj, a interes za proučavanje onoga što se krije iza tog naziva postaje sve veći. Prakticiranjem usredotočene svjesnosti iskorištavaju se bolje vlastiti kapaciteti što ukazuje na to da je zainteresiranost za mindfulness upravo zainteresiranost za Sebe. Zainteresiranost za ono što se krije iza svakodnevnih distrakcija, u onoj tišini i kontaktu sa svojim iskustvom u sadašnjem trenutku. Ne radi se o nekoj tehnici ili vještini izvan vas samih. Radi se upravo o upoznavanju najboljeg alata kojeg ćemo ikad imati – našeg tijela i uma.
Kako sve kreće od nas samih, osmislili smo program kraćeg trajanja u kojem kombiniramo tečaj mindfulnessa s praksom joge koja je usklađena s temama koje se obrađuju. Joga također počiva na promatranju i slušanju svog tijela u trenutku i može pomoći osobi da iskustvo bivanja u trenutku obogati s dubljim iskustvom prisutnosti u tijelu. Kroz praksu joge postajemo svjesniji svog tijela, ali i stječemo uvid o jedinstvu i međusobnoj povezanosti cjelina tijela, uma i duha. Djelujući na jednoj razini utječemo i na ostale; a ciljanim djelovanjem na više razina istovremeno, događaju se najbolji rezultati – omogućujemo sami tijelu i umu povratak u svoju prirodnu ravnotežu.
Značenje Mindfulnessa nije ništa novo, za svakoga ponaosob svjesnost postoji onoliko dugo koliko smo živi. No, mindfulnessom se želi njegovati način drugačije svjesnosti – one u sadašnjem trenutku, s namjerom i bez prosudbe. Ovim 5 – tjednim programom mindfulnessa i joge možete se na trenutke vratiti u sadašnji trenutak i naučiti kakvu kvalitetu svjesnosti njegovati prema sebi i okolini.

KADA?
Trajanje: 5 tjedana (1x mindfulness tjedno, 1x tjedno Yoga – odvojeni dani – utorak: MINDFULNESS – 19:00 – 20:15, četvrtak: YOGA – 19:00 – 20:15)

tjedan: utorak 06.11. i četvrtak 08. 11. 2018. u 19:00 – 20:15h
tjedan: utorak 13.11. i četvrtak 15.11. u 19:00 – 20:15h
tjedan: utorak 20. 11. i četvrtak 22.11. u 19:00 – 20:15h
tjedan: utorak 27. 11. i četvrtak 29.11.u 129:00 – 20:15h
tjedan: utorak 04.12. i četvrtak 06.12. u 19:00 – 20:15h

NAČIN PLAĆANJA I CIJENA?
Cijena programa je 600 kn, a rezervacija mjesta se vrši unaprijed uplatom od 200 kn. Ostatak od 400 kn se plaća na prvom susretu.
Po prijavi na program dobit ćete detaljne informacije o načinu uplate na račun Udruge. Uplatom rezervirate svoje mjesto na programu, a u slučaju nedolaska uplaćeni iznos se ne vraća. Plaća se cijeli program bez obzira na broj dolazaka.

BROJ SUDIONIKA?
Broj sudionika: 6 sudionika

ZA KOGA?
Program je namijenjen za osobe starije od 18 godina koje ne moraju imati prethodnog iskustva u jogi niti u mindfulnessu.

SADRŽAJ PROGRAMA?

Program se sastoji od dvije komponente – mindfulnessa i joge. Oba dijela su sadržajno i svrhovito povezana. Tjedan započinje mindfulnessom i nastavlja se jogom. Zasebne voditeljice vode mindfulness i jogu, dok su na prvom i zadnjem susretu voditeljice zajedno u grupi s članovima grupe. Ovako su ukratko opisane teme po tjednima:

 Mindfulness:
1. Tjedan: Što je to um i koja je njegova funkcija?
Osvještavanje uma, njegove funkcije i upoznavanje prirode uma.
2. Tjedan: Kakve veze ima tijelo s umom i obrnuto?
Osvještavanje veze između uma i tijela – utjecaj uma na tijelo i obrnuto. Usredotočiti se na cjeloviti pristup sebi.
3. Tjedan: Što znači biti svjestan svojih unutarnjih iskustava i s kakvim odnosom?
Osvještavanje i neprosuđivanje unutarnjih iskustava tijela i uma.
4. Tjedan: Mogu li se učiti suosjećanju?
Prakticiranje suosjećanje prema sebi i drugima.
5. Tjedan: Mogu li naučiti govoriti drugačije, iz srca?
Učenje o nježnom i nenasilnom govoru te osvještavanje osjećaja zahvalnosti.

 Yoga:
Četvrtkom ćemo tijekom svih 5 tjedana kroz nježnu praksu joge, prilagođenu svima bez obzira na prethodno iskustvo u vježbanju, implementirati komponente programa s kojima se upoznajemo utorkom. Prilikom vježbanja, aktivno primjenjujemo sve tematske cjeline te iskustveno osvještavamo povezanost tijela, uma i daha kroz pokret i položaje. Kroz usmjeravanje pažnje na tijelo te kroz vježbe svjesnog disanja razvijamo osluškivanje samih sebe i ljubav prema sebi. Učimo osjećati i poštivati svoje tijelo te ga svjesno pokretati. Svrha prakse je opustiti se, usmjeriti se na sadašnji trenutak, voditi brigu o sebi, te se na kraju kao rezultat svega toga zajedno, osjećati dobro.

Materijali koje program uključuje su:
Priručnik uz kojeg se dobije CD s audio zapisima prakticiranja mindfulnessa, dnevnici praćenja iskustva prakticiranja mindfulnessa kod kuće/na poslu. Za vježbu joge osigurane su prostirke, a potrebno je ponijeti ugodnu slojevitu odjeću.
Cijeli program izvodi se na hrvatskom jeziku. Priručnik uz audio zapise također je na hrvatskom jeziku.

O VODITELJICAMA?

Ivana Kurtov je socijalna pedagoginja s iskustvom rada po principima mindfulnessa u kliničkom okruženju. Ujedno je i jedna od osnivačica Udruge Mindfulness Hrvatska. Još kao studentica započinje raditi pri Centru BEA (Centar za poremećaje hranjenja) vodeći grupe po principima mindfulnessa. Nastavlja se baviti istom populacijom u psihijatrijskoj bolnici i proširuje svoje iskustvo u drugim područjima mentalnog zdravlja. U vrlo kratkom vremenu stječe puno iskustva u radu s različitim problemima/poremećajima, a radi i na evaluaciji učinkovitosti utjecaja mindfulnessa u tretmanu (istraživanje utjecaja mindfulnessa na liječenje poremećaja hranjenja, 2017). S Mindfulnessom se susreće tijekom studiranja na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu. Zatim završava program Mindfulness Based Living Course (MBLC) pod vodstvom Davida McMurtrya. Sudjeluje na stručnom skupu ERF-a – Mindfulness and Compassion in Action (2017). Kao vrlo mlada počela je s radom, tako da i dalje kontinuirano radi na proučavanju mindfulnessa i ljudskog funkcioniranja. Želja joj je približiti što većem broju ljudi značenje pojma mindfulness ili usredotočena svjesnost. Približiti mindfulness u one sfere života gdje vlada svakodnevni kaos i gdje se čini vrlo zahtjevnim i emocionalno teškim unijeti trenutke svjesnosti, neprosuđivanja i ljubaznosti prema sebi i drugima. Nadahnuta dosadašnjim iskustvom rada s ljudima, shvaća kako je pristup mindfulnessa sveobuhvatan i zbog toga vrlo pristupačan. Slijedom toga, događa se upoznavanje s neistraženim dijelovima sebe i okoline što mijenja način življenja.

Helena Cuculić
Nakon vlastite sedmogodišnje redovne prakse kroz koju je praksu joge vrlo zavoljela, 2016.g. završava prvi teacher training “Natarani” u UK, a zatim nastavlja edukaciju u području joge i ajurvede u Zagrebu pri Institutu za yogu i ayurvedu “Sunce” – Yoga Instructor Certificate (300hr EYF, 2018.). Diplomirala na Studiju dizajna u Zagrebu. Završila je edukaciju napredne Reference Point Therapy – metodu iscjeljivanja emocionalnih trauma (2012.), pohađala cikluse stručnih seminara Analitičke psihologije u Zagrebu (2015. – 2016.), te nastavlja edukaciju u Hrvatskom društvu za analitičku psihologiju; međunarodni seminar Kvantne medicine (2016.), stručni seminar “Vježbenica za pokret i ples” (2018.) kao i druge seminare i radionice manualno-energetskih metoda rada na tijelu. Kontinuirano nadopunjuje stečena znanja te pohađa predavanja, konferencije, seminare i radionice u povezanim područjima interesa – joge, psihologije, plesa, kineziologije, holističkim i integrativnim pristupima za unaprjeđenje kvalitete života. Proučava praksu joge s posebnim interesom na psihološke benefite svjesnog pokreta, usredotočene pažnje i relaksacije te dobrobiti integrativnog pristupa na cjelokupnu kvalitetu života; od dječje dobi pa nadalje. Surađuje s udrugama na različitim projektima vezanim uz svjesni pokret, jogu i ples, a želja joj je da kroz sve te prakse upoznajemo različite aspekte sebe, ostvarimo bliži kontakt sa sobom i kroz to pronađemo unutarnju radost i mir koji postoje unutar svakog od nas.

PRIJAVE I DODATNE INFORMACIJE:
Mjesto održavanja programa: Zagreb, Gornji grad
Prijava je obavezna s uplatom za rezervaciju mjesta. Prijave do popunjenja mjesta na e-mail:   info@mindfulness-hrvatska.hr

Upiti, prijave i informacije na email: info@mindfulness-hrvatska.hr ili web stranicu: www.mindfulness-hrvatska.hr


 

 

 

 

Mindfulness i mentalno zdravlje

Ovaj tjedan osvještavamo važnost mentalnog zdravlja. Možda se pitate što je to uopće mentalno zdravlje i kako se ono mjeri?

Kada se samo okrenete oko sebe zamijetit ćete ljude, kao i vas same da postoji nešto što boli, a nije fizička rana. Bolno je, a ne može se opipati, vidjeti, popraviti… Toliko je stvarno, a opet toliko teško za objasniti u stvarnom svijetu. Ne samo da je teško objasniti, teško je i čuti.  Kao da nam sluh nije istančan i ne reagira na neke riječi poput tuga, razočaranje, tjeskoba ili ljutnja. Možda su emocije nepoznat sadržaj vlastitog uma, što nas sprječava da čujemo druge.

Prema svjetskoj zdravstvenoj organizaciji (WHO, 2001) mentalno zdravlje se definira kao stanje dobrobiti u kojem pojedinac ostvaruje svoje potencijale, može se nositi s normalnim životnim stresom, može raditi produktivno i plodno te je sposoban pridonositi zajednici. Ističe se i da je duševno zdravlje dio općeg zdravlja, a ne samo odsutnost bolesti. Što nam to sve govori?

Nekako nam ukazuje na to da mi mentalno zdravlje uvijek imamo, da je to nešto što ne ukazuje na bolest ili nešto loše. Mnogi ljudi zaziru od samog pojma mentalno zdravlje, kao da nije ni dobro biti mentalno zdrav, misleći da prije toga moraš biti bolestan. Zdravlje nije pojam koji se veže samo uz bolest, zdravlje je pojam odnosno pojava kojoj treba pridati pažnju neovisno o bolesti. Bolest je samo posljedica ne obraćanja pažnje na zdravlje. Stoga, kada sljedeći put imate potrebu reći kako se osjećati, vi time pokazujete koliko ste zapravo zdravi. Upravo na to želimo obratiti pažnju ovaj tjedan. Na vaše zdravlje, na vašu ljudsku prirodu, na normalnost vašeg nesavršenstva, odnosno osjećanja. Na spontanost i ljepotu osjećaja, na funkciju osjećaja, na neprosuđivanje svojih osjećaja kao dobrih ili loših, na nježnost u trenutku kada osjećamo. Naposljetku, kada smo mentalno zdravi, onda nam je lakše i davati.

Kada se sada vratite na ovu definiciju mentalnog zdravlje možete uočiti kako se u zdravlju naglašava funkcionalnost sebe u zajednici, na produktivnost i na nošenje sa životnim stresom. Takvo tumačenje može se objasniti na mnogo načina. Neki će možda od pretjerane potrebe da budu funkcionalni sebi i zajednici prelaziti granice vlastitih kapaciteta. Time će zapravo postati manje funkcionalni. Takva razmišljanja možda dolaze iz naše prošlosti ili straha od budućnosti. U svrhu toga želimo se popraviti, biti još boljima, iskoristiti svoje maksimume i još više od toga.

Ipak, mentalno zdravlje znači biti dobro, ne dobar. Nije potrebno da obaramo vlastite rekorde ili rekorde svojih roditelja. I to je ono što nam je zaista teško. Za početak pokušajte osvijestiti koliko u životu težite biti dobro, a koliko dobri. Naravno da postoji i veza između ovih dviju riječi. Biti dobro preduvjet je toga da budemo dobri u nečemu. Mentalno zdravlje u današnjem vremenu možda najviše znači stati, oprostiti si, biti u redu s time što smo u određenom trenutku i biti dobro. Biti mentalno zdrav znači i uzeti si vremena da nešto što pročitamo ili iskusimo samo dođe do nas, pa čak i ova naizgled jednostavna, a opet tako zahtjevna rečenica.

Budi dobro, ne dobar. 


BeFunky Design